Subaru WRX Forum banner
61 - 80 of 102 Posts
Discussion starter · #62 ·
Ik heb van mijn vorige genoten totdat ik een STi-swap begon...nog steeds bezig...13 jaar later
Klinkt als mijn vader in de vroege jaren 2000 die een 350 in zijn Nova wilde zetten; ze staat er nog steeds lol. Het leven gaat z'n gang.

Ik heb vanochtend Outfront gebeld. Goed gesprek. Met betrekking tot hun EJ20 shortblock-aanbod: Closed-deck is overdreven voor wat ik zoek, zei de man, 1/2" stud-bewerking is totaal niet nodig, en hergebruik van mijn standaard koppen moet prima zijn, ongeacht of ik voor hun standaard EJ20 of de 2.1L stroker ga. Doorgewinterde vs. nieuwe carterhelften is volledig persoonlijke voorkeur. De stroker is erg intrigerend voor mij als dagelijkse bestuurder en ik zou het karakter van het gerommelgeluid behouden.

Discussion starter · #65 ·
DE STROKER IS BESTELD! Uiteindelijk ben ik gegaan voor die 2.1L 'stroker' shortblock van Outfront Motorsports. OEM 10mm oliepomp met hun shimming service, ARP 2000 11mm kopbouten en een grote bestelling van onderdelen elders om me bezig te houden zodra de shortblock binnenkomt.

Ik heb uiteindelijk met Bespoke Performance gesproken nadat @WRX-maniac je recente tuning met hen had gezien. Om de 2.1L te tunen, wil hij dat ik de brandstoftoevoer upgrade naar een set ID-1050s en een Walbro 255 brandstofpomp, evenals een STI of equivalent TIMC (ik heb nu alles gekocht incl. een nieuwe OEM STI TMIC van de dealer). Cilinderkoppen gaan na Memorial Day naar de machinefabriek. Grote onderdelen die nog besteld moeten worden zijn IAG AOS + street oliecarter bundel, en ik moet een beslissing nemen over UEL headers of niet, downpipe of niet, en een turbo (werd een VF48 serie aanbevolen maar ik weet niet, er zijn overweldigend veel opties).

Wow, deze motoren zijn niet zo goedkoop om te bouwen, dat zal ik zeggen. Gezien de frequentie van modificaties die mensen aan deze auto's doen, had ik een veel lagere prijs verwacht. Maar ik ben nu gecommitteerd voor beter of slechter.

Je zult er geen spijt van krijgen om naar Bespoke te gaan. Soms kunnen ze een beetje traag zijn, maar ze zijn een super drukke, maar uitstekende winkel. Mag ik vragen waarom je UEL-headers houdt? EL is een veel betere keuze,

Discussion starter · #67 ·
Mag ik vragen waarom je UEL-headers houdt? EL is een veel betere keuze,
Ik kan de prestaties en betrouwbaarheid van de EL waarderen, maar ik ben meer een karakter-type dan een prestatie-type auto-persoon en het UEL-geluid is daarvoor essentieel voor mij. Dit ding zal nog steeds mijn dagelijkse bestuurder zijn, dus als het 2xx of 3xx whp maakt, vind ik het allebei prima.

Grimmspeed heeft een intrigerende header die UEL-geluid belooft met EL-voordelen, ik ben daar niet helemaal zeker van, maar er zijn potentiële problemen met de montage van de oliekoeler die ik meer moet onderzoeken. Ik was enthousiast over een IAG- of RCM-set, maar als ik lees hoe je het U-frame op de GD's moet inkerven om ze te passen, ben ik daar geen fan van. Zo niet de Grimmspeed-eenheid, dan ben ik geneigd om gewoon hun 2-bolt up-pipe te nemen, het standaard uitlaatspruitstuk te behouden en het daarbij te laten. De downpipe-aanbiedingen lijken te zijn afgenomen sinds die EPA-update een paar jaar geleden.

Ik respecteer de beslissing om UEL te blijven. Maar de EL (althans de killer b holy header op mijn STi) klinkt naar mijn mening beter. Maar EL-headers bieden veel meer dan alleen de prestatiekant van de zaak. Het is een natuurlijke cilinder 4 koelmodificatie en houdt alles koeler doordat de runners allemaal dezelfde lengte hebben. Ik weet zeker dat je dit weet, maar voor mij is het een waardevolle upgrade voor de prestaties en veiligheid van de motor. Ik kijk ernaar uit om je build voltooid te zien. Wordt hoe dan ook een geweldige straatauto!

Discussion starter · #70 ·
Ik respecteer de beslissing om UEL te blijven. Maar de EL (althans de killer b holy header op mijn STi) klinkt naar mijn mening beter. Maar EL-headers bieden veel meer dan alleen de prestatiekant van de dingen. Het is een natuurlijke cilinder 4 koelmod en houdt alles koeler doordat de runners allemaal even lang zijn. Ik weet zeker dat je dit weet, maar voor mij is het een waardevolle upgrade voor de prestaties en veiligheid van de motor. Ik kijk ernaar uit om je build voltooid te zien. Het wordt een geweldige straatauto, wat er ook gebeurt!
Ahh, ik heb veel YT-video's voor het geluid beluisterd en ik kan gewoon niet in de ELH komen :/ Afgezien daarvan, als we het over cilinder 4 hebben, heb je dan de GDT Cilinder 4 koelmod op je STI? Ik overweeg om het aan mijn onderdelenlijst toe te voegen.

Discussion starter · #71 ·
Tuner wil een grotere intercooler zien voor de komende motor en ik heb toegezegd met een gloednieuwe STI-intercooler van de dealer [part #21820AA252] - hoe cool dat je deze nog steeds bij Subaru kunt kopen! Ik kan deze ook vanaf dag 1 gebruiken met een AOS, wat hem lange tijd schoon zou moeten houden. Hoewel misschien een beetje 'poser' lol, geeft dit me meer het OEM+ gevoel dan een aftermarket-intercooler. Ik moet nog de bijbehorende motorkapsplitter en de onder-IC Y-pijp-assemblage kopen (beide verschillen van de WRX IC).

Ahh, ik heb veel YT-video's geluisterd voor het geluid en ik kan gewoon niet in de ELH komen :/ Dat terzijde, over cilinder 4 gesproken, heb je de GDT Cilinder 4 koelmod op je STI? Ik overweeg om het aan mijn onderdelenlijst toe te voegen.
Nee meneer, ik heb de natuurlijke cilinder 4 koelmods. EL-spruitstuk en E85.

Ook YouTube-clips zijn niet accuraat. Je moet het in persoon horen. Mijn STi met de KillerB holy header en ETS uitlaat de rest van de weg terug klinkt geweldig. Alsof een porsche en een evo een baby hebben gekregen lol. Ik hou van het geluid en geef de voorkeur aan de UEL. Het is niet hoog en scherp. Heeft wat knallen en een unieke grom. Het is geweldig.

Discussion starter · #76 ·
Turbo - Ik heb de keuze beperkt tot 2 opties: IHI VF48 Hi-Flo vs. Blouch 16G-XT R.
Deze laatste is een turbo met kogellagers. Is dat een extra +$400 waard voor mijn niet-gesloten-deck en nog steeds standaard 5-versnellingsbak?

Headers - deze week weer gesproken met Bespoke Performance/AndrewTech. Ga de standaard uitlaatspruitstuk gebruiken en een Grimmspeed 2-bolt up-pipe nemen. Ze zeggen dat ik meer voordeel zal zien door mijn headergeld te besteden aan een hi-flow downpipe met katalysator, aangezien de standaard er een is die nogal restrictief is; dit komt overeen met wat ik online heb gezien.

Discussion starter · #77 ·
Welnu, na bijna 1 maand is de shortblock eindelijk aangekomen van Outfront! Geen foto's, nog niet uitgepakt, maar je hebt ze al miljoenen keren gezien lol.

In de tussentijd zijn het spruitstuk, beide "GBD"-afdekkingen en andere diverse beugels terug van poedercoaten ("aluminium zilver" kleur om een bijna-standaard-achtige look te behouden), terwijl een hele rubbermaid-bak met andere onderdelen bij een vriend is voor zandstralen. Ik moet de TGV-huizen schilderen (wilde geen volledige verwijdering doen, noch proberen de plastic tandwielen te verwijderen om ze te laten poedercoaten) dan kan het hele subproject van het restaureren van het spruitstuk worden afgerond.

Moest even pauzeren met verdere Subie-onderdelen aankopen, aangezien een andere van onze auto's klepstoterfalen had (klassiek GM), dus ik ben momenteel een 6.2 aan het demonteren en heb alle onderdelen om een DoD + VVT-delete te doen.

Discussion starter · #79 ·
Vrijwel klaar met het afronden van het 'subproject' van het restaureren van het inlaatspruitstuk; Ik moet tijd besteden aan de onderdelentekeningen voor welke vacuĂĽmslangen waar naartoe gaan, rechts van de turbo-inlaat. Moet ook de gasklep schoonmaken voordat ik hem hier installeer. Een paar foto's in de volgorde hieronder:

#1 - lay-out van de meeste benodigde onderdelen. Ik heb geen nieuwe fabrieksbrandstofdrukregelaar gekocht, voeg ~ $ 180 toe als je die wilt vervangen.
#2 - de kleine schroeven die de vlinderkleppen op de fabriek TGVs vasthouden, zijn allemaal bij mij afgebroken lol. Blijkbaar niet verwijderbaar. Ik heb met mijn potentiële tuner gesproken en naar verluidt is dit oké hoe ik het laat draaien (geen vlinderkleppen), aangezien ik de sensoren en actuatoren aan beide uiteinden van de TGV-behuizingen behoud (dus de ECU zal 'beweging' zien). Ik ben op dit moment niet comfortabel met het volledig verwijderen totdat ik daadwerkelijk met hen samenwerk en gezien al het andere dat hier in de motor verandert - om nog maar te zwijgen van dat het meer tijd / geld kost.

#3 - de nieuwe ID 1050cc injectoren geĂŻnstalleerd (rode kleur).

#4 - inlaatspruitstuk zoals het er nu uitziet. Ja, ik gebruik gewoon de fabrieks turbo-inlaat, aangezien ik er al een nieuwe op voorraad had.
- Jongen, ben ik blij dat ik de iWIRE fabrieksharnasvervanging heb gekregen, wat een plezier om mee te werken! Dat gezegd hebbende, het is dikker dan de tray die het fabrieksharnas onder het spruitstuk vasthoudt. Dus ik moet een goede verbinding / houdmethode daar vinden. Misschien wacht ik tot het spruitstuk klaar is om in de auto te gaan, weet ik nog niet.
- Na het zien van alle nieuwe onderdelen haat ik het om een ​​aantal van deze oude bouten te gebruiken lol. Ik moet ongeveer 16 nieuwe bij de dealer bestellen en ik zal ze omwisselen.

Image

Image

Image

Image

Discussion starter · #80 ·
Vandaag een handvol OEM-bouten voor het inlaatspruitstuk + elders binnengekregen, evenals gloednieuwe bouten voor de bellhousing (de lange zijn trouwens maat M10x1.25-100mm), en de kleinere ronde pakking voor de brandstofpomp als ik daar aan toe kom. Ik ben vastbesloten om effectief elke bout op de spruitstukconstructie te vervangen, dus ik heb de resterende roestvrijstalen bouten van AMZN besteld om het af te ronden. Maten die ik nog moet vervangen zijn voornamelijk:

• M6x1.0-10mm [deze kunnen in plaats van de fabriekstype combinatie zeskant/Phillips kop schroeven met borgringen]
  • M6x1.0-15mm [IIRC dit zijn de kleinere bouten die de sensoren aan de TGV-behuizingen bevestigen]
  • M8-1.25-15mm [brandstofrailbouten]
  • M8x1.25-40mm [gasklephuisbouten x4]

Ondertussen eindelijk het andere onverwachte motorwerk afgemaakt; heb er sinds de voltooiing ongeveer 500 mijl mee gereden. Godverdomme, Subaru-motoren zijn duur in vergelijking met LS-spullen, ik had geen idee! Foto voor degenen die nieuwsgierig zijn. Ik heb nu officieel 2 voertuigen die getuned zijn, wat ben ik aan het doen... LOL.

Image

61 - 80 of 102 Posts