Subaru WRX Forum banner

Lopende werkzaamheden aan de Wagon uit 2004

1 reading
7.8K views 101 replies 5 participants last post by  runfor5  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben weer eens in de WRX beland, nu al 2 weekenden. De passagierskant van de voorbumper heeft nooit echt goed gepast sinds ik de auto heb. Het verwijderen van de bumper veranderde in een paar dingen, waarbij het meerdere dagen duurde voordat onderdelen werden gespoten en onderdelen van de dealer arriveerden. Hier is mijn laatste reis.
  1. Het verwijderen van de voorbumper was relatief eenvoudig, geholpen door 2 reeds kapotte clips (hieronder besproken). Het zijn gewoon popclips en een paar schroefclips, de mistlampen en de voorgrille (ook gewoon clips) loskoppelen.
    1. Voor mijn bumperpassingsprobleem blijkt dat er plastic "blokken" aan de onderkant van de voorspatborden zitten. 1 aan elke kant, verschillende onderdeelnummers; zie foto's hieronder voor DS en PS. Ze zijn met 1 kruiskopschroef en een clip aan het spatbord bevestigd, die met een kleine punttang wordt verwijderd.
Image

Image

Image

Image

2. Terwijl de bumper eraf was, heb ik met de mistlampen en de rand gespeeld en geleerd hoe ze elk worden bevestigd. Ter info: je kunt de mistlampassemblages (beide zijden!) nog steeds kopen bij Subaru voor $ 200 per stuk. De randen (beide zijden!) zijn ook verkrijgbaar, in OEM-kleur, van Subaru voor $ 40 per stuk. Dat is een koopje. Misschien later voor beide lol.
  1. Ik heb wat gele mistlampen (H3-formaat) in gedaan, die er hopelijk 's nachts cool uitzien met de gouden wielen. Link hieronder voor hen.
  2. Ik heb geprobeerd de mistlampen te schuren van 220 grit op een roterende schuurmachine (droog), om vervolgens met de hand (nat) 400 Ă  1500 papier te gebruiken. Ik heb daarna geen blanke lak aangebracht vanwege tijdgebrek. Uiteindelijk heb ik het gevoel dat wat ik heb gedaan geen verschil heeft gemaakt, ha.
  3. https://www.amazon.com/HELLA-H3-Yellow-55W-Xtreme-Yellow/dp/B01K5P6HVA/ref=sr_1_2?crid=KQYWATCJAXQ6&keywords=hella+yellow+h3+bulbs+2004+wrx&qid=1689190316&sprefix=hella+yellow+h3+bulbs+2004+wrx,aps,85&sr=1-2&vehicle=2004-13-62------------1&vehicleName=2004+Subaru+Impreza&th=1
Image

Image

#2 ·
3. Met behulp van een goede YouTube-video heb ik ook mijn motorkapschep aangepakt, waarvan de achterste hoek aan de passagierszijde omhoog komt tijdens het rijden op de snelweg. Ik VERACHT die verdomde kerstboom plastic stukjes, en in plaats van de fabriekszeskantbouten met moeren te kopen voor <$10, had een A-hole de motorkapschep verwijderd en opnieuw bevestigd met die overal - behalve in de bovengenoemde hoek.
  1. De zeskantbouten passen in 6 gaten, met plastic clips op nog eens 4 plaatsen. 1 van de originele plastic clips brak, dus ik kocht een 7e metalen zeskantbout/moer-combinatie van de dealer en plaatste deze daar. De zeskantmoeren moeten worden geĂŻnstalleerd VOORDAT je de motorkapschep terugplaatst en in de gaten steekt, gevolgd door de installatie van de nieuwe moeren met een 8 mm-dop.

#3 ·
4. Mijn staat vereist een voorste kentekenplaat, maar ik vind het niet leuk en ik heb er nog nooit een op deze gehad. Maar het ziet er stom uit zonder. Ik kocht de aluminium Perrin "kentekenplaat verwijderingsbeugel" van Subimods.com voor $50. Alle goedkopere hadden slechte recensies IMO. Ik verafschuw echter hun logo overal - gelukkig is 1 kant glad met hun naam, maar de andere is in reliëf/gegraveerd.
  1. Ik heb het aluminium enigszins geschuurd met 220 > 600 grit, daarna gegrond. Ik ben van plan om het opnieuw licht te schuren en vervolgens af te werken met WR Blue + 2k blanke lak op hetzelfde moment dat ik de achterspoiler en een ander carrosserieonderdeel opnieuw doe om mijn spuitbusgeld waard te zijn. *Meer hierover volgt.
  2. Perrin License Plate Delete 2002-2005 WRX / 2004-2005 STIDefault Title
Image

5. Ik heb de bovenste radiateursteunen verwijderd en geverfd + de rubberen bussen erin vervangen. Waarom niet, ze kostten ongeveer $5 per stuk. Krylon semi-glanzend zwart.

Image

Image

6. Ten slotte, maar het belangrijkste, mijn kleppendekselbout lekt olie. Zo geërgerd omdat ik behoorlijk wat tijd heb besteed aan het schoonmaken van alles onder de auto van een eerdere lekkage toen ik hem kocht. De hele kleppendekselpakking is in januari voor mij ook aan beide kanten vervangen… Maar mijn schoonmaakbeurt heeft me wel geholpen om deze langzame olielekkage te isoleren, die te wijten is aan 1 van de onderste bouten aan de passagierszijde.
  1. Gelukkig zijn die pakkingen elk vervangbaar ZONDER het hele kleppendeksel te verwijderen! Joepie. In tegenstelling tot onze oude Jeep en mijn Blazer.
  2. Heb de Becks/Arney boutpakkingen van RockAuto gehaald en geĂŻnstalleerd met een nieuwe OEM kleppendekselbout omdat degene die ik eraf haalde licht afgerond werd - kan niet op die plek naast de framerail worden verbrand!
Image

Image

Image

Dat is het voor nu. Het schilderen van het onder-de-motorkapscheidingding staat als volgende op mijn korte lijst. En sinds ik dit werk op zondag heb voltooid, lekt de auto nog steeds olie op het oliefilter (laagste punt) dat teruggeblazen wordt op de uitlaat tijdens het rijden en nog steeds naar verbranding ruikt als je stopt LOL. Wie weet. Oudere autoproblemen. Het is echter niet zo erg meer sinds ik de kleppendekselbout heb verzorgd. Mijn volgende gok is dat ik een nieuwe carterpakking nodig heb.

#4 ·
Kijk eens, ik heb aan beide kanten parkeerlichten! Wist nooit dat ze ook aan zouden moeten gaan met de koplampen lol. Eén kant werkte nooit omdat de fitting behoorlijk verbrand was, dus ik verwijderde de lamp van de werkende kant om er niet kitscherig uit te zien. Bestelde een nieuwe kabelboom voor ongeveer $32 van de dealer [part #84931FE310 zoals te zien op de foto hieronder] en boem - klaar.

Ik heb ook nieuwe gele plastic 'vrouwelijke' lipjes geĂŻnstalleerd waar de 2 'mannelijke' metalen pinnen aan de randen van de koplamp in gaan bij het monteren op de auto. De gele 'vrouwelijke' plastic onderdelen zijn part #909130085; foto hieronder ter referentie. Dacht dat ik 2 nieuwe 'mannelijke' metalen onderdelen had besteld, maar blijkbaar de verkeerde part # gepakt... mijn koplamp aan de bestuurderskant mist beide. Koplamp monteert nog steeds prima.

Volgende qua elektra is dat ik 's nachts mijn toerenteller + snelheidsmeter + brandstofmeter kan zien. De lampjes op mijn dashboard hebben nog nooit gewerkt. Het lampje van de kilometerteller en belangrijke lampjes (airbag, CEL, handrem, etc.) werken wel, maar tot recente YouTube-video's vroeg ik me af of ik ook algemene dashboardverlichting 's nachts zou moeten hebben.

Ik heb deze vanmorgen besteld om alle lampjes in het cluster te vervangen, zoals in een post uit 2013 die ik vond: T-1 1/2 Glass Wedge Based 14V - vervangt EWG103

#7 · (Edited)
Na mijn onderzoek + de consensus die hier is verzameld dat de fabrieksplastic kleur niet onderscheidend is (geen unieke verfcode die ik heb gevonden), hoogstwaarschijnlijk de kleur van de plastic mal om mee te beginnen was, en voor de goede orde min of meer "zwart" af fabriek, heb ik besloten om niet meer zo pietluttig te zijn en te beginnen met het schilderen van mijn sierlijsten op de auto in zwart. [https://www.clubwrx.net/threads/factory-grille-color-on-bugeye.134618653/#post-5369274]

Ik ben dit proces vandaag begonnen met de voorbumperfacie die zwart (of grijs - wie weet!) is. Dit gedeelte is helaas niet afneembaar, dus ik moest afplakken. Daarna heb ik een doek over de niet-afgeplakte randen gelegd tijdens de verfsessie. Gescoord met een blauwe ScotchBrite (groen zou beter zijn, maar de blauwe 'niet-krassende' is alles wat ik bij de hand had), daarna SEM plastic hechting bevorderaar (2 lagen per instructies) gevolgd door SEM "sierlijst zwart" (4 lagen).

Ik heb geen carrosserie werk gedaan per se, geen vuller, etc. maar ik ben zeker blij met het eindresultaat! Ik ben nu enthousiast om verder te gaan met de sideskirts en de voorruitkap. Zou echt helpen om de auto op te frissen.

#8 ·
Ik kon me ook niet herinneren hoe ik de voorbumper moest verwijderen, ondanks mijn bovenstaande berichten en meer foto's op mijn telefoon lol. Het duurde langer dan het had moeten duren. Deze keer heb ik een heleboel korte videoclips op mijn telefoon gemaakt. Omdat er geen gedetailleerde video's op YouTube staan voor het verwijderen van de voorbumper van de '04-05 Blobeye, en de forum posts die ik vond dode fotolinks hadden of opnieuw niet gedetailleerd waren, als ik kan uitzoeken hoe ik meerdere videoclips kan combineren, zal ik dat doen en delen op YouTube voor toekomstige referentie van iedereen (en van mezelf).

#10 · (Edited)
Terwijl de bumper eraf is, wilde ik het gedeelte dat je door de onderste opening van de bumper ziet, opfrissen. Het was helemaal zwart en vies (foto #1 hieronder), dus ik heb het lichtjes met de hand geschuurd met korrel 320 (foto #2), daarna gisteravond in de grondverf gezet met de Atlas grijze "G6" high-build primer (foto #3), gevolgd door WR Blue vanmorgen (foto #4). De omgeving en geen van de frames zijn voorzien van blanke lak, dus ik besloot dat hier ook over te slaan; ik dacht dat dat eventuele overspray die ik zou krijgen duidelijker zou maken.

#12 ·
Om de voorkant te vernieuwen... Ik heb gisteren een heleboel besteld bij de dealer, waaronder een nieuwe grille-badge [onderdeelnummer #93011FE040 voor $58], een heleboel clips voor de motorkap om die dit voorjaar te verwijderen (zal die onderdeelnummers plaatsen als ik zover ben), en nieuwe mistlampkappen in WR Blue, voornamelijk om een fabrieksverf te hebben voor toekomstige referentie [onderdeelnummers, zijspecifiek: 57731FE410PG + 57731FE420PG voor $34 per stuk].

Ik ben overgestapt op de sideskirts! Heb ze gisteravond verwijderd met behulp van de onderstaande YouTube-video. Niemand gaat echter in detail in op de 2 overgebleven achterste sierstukken... meer daarover van mij binnenkort. MAAR! Subaru verkoopt ze nog steeds!!!

Dus ik heb voor $90 aan sideskirt-gerelateerde sierlijsten gekocht [onderdeelnummer #91051FE010 (ik miste de mijne alleen aan de passagierskant en onderdeelnummers 91022FE020 + 91022FE030] en gerelateerde clips en schroeven, en 1 zijafdichting [onderdeelnummer #96074FE000NN].

Ik zal foto's plaatsen van waar ik naar verwijs zodra ze binnenkomen. Ondertussen zal ik schoonmaken wat ik heb verwijderd en schilderen in de "trim black" verf.

-

#13 ·
De plekken onder de dorpels gewassen en wauw - ziet er goed uit! Eerlijk gezegd kan ik niet zien dat er sierlijsten ontbreken, behalve natuurlijk de gaten. Je zou de gaten met carrosserievuller kunnen opvullen, ze in de juiste kleur kunnen spuiten en het zou er echt strak uitzien.

#14 ·
Heb de lak op 1 van de sideskirts laten aanbrengen. De extra achterste sierstukken zijn ook erg mooi gespoten. Ik heb zeker het verticale stuk aan beide kanten (achter de achterdeuren; 1e foto hieronder) kapot gemaakt, want het blijkt dat ze geschroefd zitten, niet alleen clips. Ik zal kijken hoe de nieuwe onderdelen eruit zien om te vergelijken. Er is geen directe toegang tot de plek waar ze zitten, dus ik weet niet zeker hoe je bij hun kleine schroeven zou kunnen komen.

Als iemand weet hoe je ze correct verwijdert/installeert, laat het me dan weten!

Image

Image

Image

Image

Onderstaande foto: De rechterkant is vers gespoten "SEM Trim Black" (natuurlijk eerst kunststof hechtingsbevorderaar), de linkerkant is de nog niet opnieuw gespoten andere kant van de auto.

#15 ·
Ik ben een h*oer voor shit met automerk, dus natuurlijk kocht ik sokken en hot wheels bij de dealer. Een deel van de onderdelen van gisteren; onderdeelnummers, hoeveelheid en prijzen hieronder. Ik kom hier terug bij de groep over het verwijderen/installeren van die verticale achterste sierstukken als ik klaar ben met schilderen en opnieuw installeren. Misschien doe ik ook een op zichzelf staande doe-het-zelf handleiding, aangezien niemand dat uit mijn zoekopdracht heeft gedaan.
Dat nieuwe Subaru-embleem is puuuurdy, maar ik twijfel of ik dat erop moet zetten of in plaats daarvan het blauwe "i" JDM Impreza-embleem moet halen. Beslissingen, beslissingen...

Zijskirt-gerelateerd:

#904500019 – Carrosserie sierlijstschroef *voor verticale sierstukken, x4 [$1]
#909140023 – Achterpaneel sierlijstclip *voor verticale sierstukken, x4 [$2]
#91022FE020 – Verticaal sierstuk zelf, rechterkant, [$17]
#91022FE030 – Verticaal sierstuk zelf, linkerkant, [$17]
#91051FE010 – Spatbord, rechterkant, [$8]
#96074FE000NN – Rubberen afdichting/sierlijst die aan de bovenkant van de zijskirt komt tussen deze en de carrosserie, [$30]

Diverse onderdelen:
#57731FE410PG - Mistlampafdekking, rechts, WR Blue Mica [$34]
#57731FE420PG - Mistlampafdekking, links, WR Blue Mica [$34]
  • **Ter info: ik heb verzameld dat onderdeelnummers met "PG" verwijzen naar het feit dat het in de fabriek is geschilderd in WR Blue. Dit concept geldt ook voor andere kleuren.
#93011FE040 – Subaru 6-sterren OEM grille embleem [$58]
#91612AE061 – "Waarschuwing" sticker voor dakrail [$3]

Diverse voorruitkapclips (voor als ik die verwijder om te schilderen):
#909130026 – kapclip, x2 [$2]
#91167AA000 – kap rooster paneelclip, x2 [$3]
#91167AA110 – kap rooster paneelclip, x2 [$2]

#17 ·
Officieel een STI-motorkapschep besteld! Ik ben erg enthousiast. Ze zijn overdreven groot en zien er gewoon cool uit. Alleen ongeschilderd verkrijgbaar in de ruwe (lol) en onderdeel #90821FE080NN die de goedkoopste dealer die ik vond voor $138 na belastingen verkocht.

Ik zal vergelijkingsfoto's plaatsen zodra deze arriveert. In tegenstelling tot mijn achterspoiler, laat ik deze misschien professioneel schilderen. Als iemand een kwaliteitsverfshop in de regio Mid-Atlantic kent, laat het me dan weten (*Ik ben kieskeurig, dus goedkoop is niet gelijk aan het beste).

#18 ·
HET IS AANGEKOMEN! Ik vind het geweldig haha. Ik meet de opening in de WRX-scoop op ongeveer 2-1/4" versus deze STI-scoop op 3-1/4". De uitstulpingen aan de zijkanten zorgen er echter voor dat hij er agressiever uitziet. Hij is alleen ongeschilderd verkrijgbaar, dus hoewel ik hem gisteren heb geĂŻnstalleerd om te zien hoe hij eruitzag, haal ik hem er binnenkort weer af om terug in de doos te gaan tot hij geschilderd is.

Dat heeft een lage prioriteit, want ik moet eerst mijn zijskirt en achterspoiler afmaken + opnieuw installeren... Ik denk dat ik de spoiler bijna 6 maanden geleden heb verwijderd, oei.

#19 ·
Gisteren een remvloeistofwisseling gedaan bij ~161k mijl; voor het eerst sinds de aankoop. Vloeistof was gelukkig niet te donker. Internetmensen beweren dat de FSM zegt om te beginnen aan de passagierskant voor (FR), dan RR, RL en tenslotte de bestuurderskant voor (FL). Dat is in tegenspraak met wat ik weet, namelijk dat je altijd begint het verst weg van de hoofdcilinder (dus RR in dit geval). Hoe dan ook, ik heb een eerste spoeling van alle 4 de hoeken gedaan volgens mijn methode, en daarna een tweede, laatste spoeling met deze zogenaamde 'Subaru'-methode. Alles was goed. Nauwelijks een hele fles van 1L Valvoline synthetische DOT3+4 vloeistof gebruikt tijdens dit alles, wat verrassend was.

#20 ·
Heb de sideskirts dit weekend weer teruggeplaatst nadat ik alles had gespoten! Enkele opmerkingen over de installatie hieronder.

Ik heb videoclips om een ​​andere YouTube-video te maken, want de enige die er zijn, laten 'sideskirt verwijdering' zien - er is geen beeldmateriaal of vermelding die ik heb gevonden van het verwijderen van de 'dog legs', de achterste L-klemmen of de kleine spatlappen. Onderdeelnummers zijn hierboven al te vinden voor degenen die geïnteresseerd zijn in dit proces.

1) Bovenste sideskirt trim. Ik heb de nieuwe zachte rubberen bovenste trim op elke sideskirt geĂŻnstalleerd. Deze trim van Subaru is langer dan wat op de sideskirt moet komen; snijden is vereist. Ik heb ongeveer 2-3/8" van het uiteinde afgesneden als ik me goed herinner [foto #1].
Verwijder de witte tape terwijl je bezig bent [foto #2-3], waardoor het plakkerige deel zichtbaar wordt (het is niet zo plakkerig als 3M-tape, maar het wordt tegen de auto geduwd na de sideskirt-installatie), en duw het voorzichtig van het ene uiteinde naar het andere.

Image

Image

Image

2) Achterste spatlappen. Ik heb veel te lang gezocht om erachter te komen hoe deze erop moeten, lol. Ze haken in principe in op het achterste punt op de sideskirt [foto #4-5]. Je moet deze in principe installeren voordat je de sideskirt op de auto plaatst; het vereist een kantelbeweging om hem erop te krijgen, wat metaal op het chassis voorkomt dat je dit daarna gemakkelijk kunt doen. Foto #6 hieronder laat zien hoe het op de auto staat.

Mijn passagierskant had er geen, dus ik heb een nieuwe gekocht. Ik zie echter wel waarom hij ontbrak - door de verkeerde plaatsing van de krik/lift zijn de dingen aan de achterkant zo verbogen dat alleen mijn sideskirt kan worden geĂŻnstalleerd, maar hij zou de spatlap niet kunnen opnemen. De bestuurderskant werkte echter wel, dus ik heb mijn oude opnieuw gebruikt zoals hij was gespoten.

Image

Image

Image

3) 'Dog legs'. Te zien op foto's hierboven in deze thread, deze worden (naar mijn mening) bevestigd met permanente clips. Er is geen manier die ik ken om de achterkant ervan te bereiken en de clips te knijpen om ze te verwijderen. Gelukkig, terwijl ik zowel de bovenste als de onderste 'mannelijke' delen op mijn sierstukken hier afbrak, zagen het buitenste deel en de randen er nog steeds goed uit en waren ze goed gespoten. Hoewel ik hier nieuwe sierstukken voor beide kanten heb gekocht, heb ik besloten om mijn oude opnieuw te gebruiken en te installeren met 3M-autotape. Veel minder permanent van een installatie en als het niet werkt en eraf valt, dan zal ik mijn nieuwe OEM-stukken plaatsen.

Voor de installatie heb ik 3 lagen 3M-tape gebruikt [foto #7], het niet-gebroken mannelijke lipje gebruikt als geleider om uit te lijnen met het bovenste gat, en het erop gedrukt [foto #8]. Ziet er geweldig uit en je zou het nooit weten!

Image

Image

Over het algemeen ben ik erg blij met hoe ze zijn geworden. Ik weet niet zeker of ik een geweldige 'voor'-foto heb, maar ze waren zeker meer op het vervaagde grijze spectrum dan zwart. Dit was een eenvoudig project dat iedereen kon doen, je hebt niet eens een krik nodig (ik heb er nooit een gebruikt), en het helpt de auto op te frissen.

Image

Image

#44 ·
Dus ik ben bezig met het "opfrissen" van mijn originele 2004 wrx wagon en merkte ook dat deze "dog leg" stukken of aka moulding protectors (OEM naam) nu uitgestorven zijn. Ik heb er een gloednieuwe voor de linkerkant, zou graag een rechterkant vinden. Maar ik ga de mijne ook hergebruiken en gewoon de 3M VHB tape gebruiken zoals jij deed.

Dus ik was benieuwd hoe goed die van jou tot nu toe standhouden met de tape die je ook gebruikte?

#21 ·
Gisteren mijn achterspoiler afgemaakt!!! Besloten om hem deze keer op te hangen om omhoog te spuiten met de spuitbus. Dat werkte voor mijn eerste 2 opnieuw coatings, maar de bus gaf nog steeds de geest bij de 3e coating, waardoor er een zware natte/donkere lijn achterbleef die voor mij zichtbaar is, misschien niet voor de toevallige waarnemer. De 2-componenten blanke lak ging prima. En natuurlijk liet het ophangen een vlek achter met het touwtje [linkerkant op foto #4 hieronder], maar het is wat het is. Zodra de verf in 30-45 dagen is uitgedampt, zal ik de bovenkant nat schuren en kijken of ik wat sinaasappelhuid kan verwijderen. Anders ben ik veel meer tevreden met deze 2e poging in vergelijking met mijn eerste, die eindigde met strepen licht en donkerblauw (ongelijke lagen). Ik noem het klaar en heb het vanochtend geĂŻnstalleerd na 2 keer schilderen en ongeveer $200 aan spuitbussen smh. Kwaliteit schilderen is moeilijk!

Foto #5 toont het verschil tussen mijn spuiten van de spoiler en de "L" spoilerboutdop aan de bestuurderskant, een nieuw OEM-fabrieksgeschilderd onderdeel van de dealer. Mijn "R" boutdop aan de passagierskant brak niet bij verwijdering, en dus heb ik hem tegelijkertijd met de spoiler zelf geschilderd.

Geen foto's hier, maar ik heb de STI-motorkapschep gisteren ook gegrond met mijn 'G6 grijs' high-build primer, nadat ik hem nat had geschuurd met korrel 320. Zag er goed uit, nu nog een keer nat schuren met 320, en weer een batch WR Blue en 2-componenten blanke lak kopen. Ik heb daar echter geen haast mee, want ik weet dat het duidelijk niet overeenkomt met de originele, nu oude motorkleur.

Voelt echt goed om de auto nu weer in elkaar te hebben tussen dit en de sideskirts :cool: Nu, zoals mijn vrienden me blijven herinneren, moet ik mijn aandacht richten op mijn #stillleaksoil probleem haha.

#22 ·
Officieel besloten om over te stappen op de "i" Impreza JDM-badge aan de voorkant, ondanks dat ik een nieuw Subaru-logo heb gekocht. Ik bewaar die laatste voor de toekomst als ik ooit een nieuwe grille koop. Ik heb een heteluchtpistool van HD gekocht en een cadeaubon erin verwerkt om hem eraf te halen. Viel mee, ik heb nog nooit een badge van een voertuig verwijderd!

Toen raakte ik natuurlijk in een spiraal en aangezien de badge eraf is, is er geen beter moment om hem te schilderen... in dit en andere threads kon ik niet vinden wat de OEM-kleur van de voorgrille van de fabriek was, zoals je je misschien herinnert.

Voor de duidelijkheid heb ik besloten om hem te behandelen met SEM Trim Black, zoals al mijn andere sierstukken de laatste tijd. Ik heb geschuurd met korrel #320 en gisteren een eerste spuitbeurt gedaan. De kunststof heeft duidelijk siliconen erop (foto #3 hieronder), waardoor de verf niet hecht en eruitziet als shit. Dit ben ik tegengekomen met 1 van de sierstukken hierboven ^. Afvegen met aceton doet de truc (het verwijdert ook alle verf), de onderdelen opnieuw wassen, wrijven met 70% alcohol en dan je schilderprocedure uitvoeren.

Zodra mijn nieuwe spuitbus zwart binnenkomt (raakte op), zal ik dit doen en hem dan weer in elkaar zetten met de nieuwe badge.

Image

Image

Image

#23 · (Edited)
Mijn dynamo ziet er behoorlijk smerig uit en is hoogstwaarschijnlijk oud, dus in plaats van gewoon te vervangen door een gelijkwaardige, ben ik op zoek gegaan naar Subaru fabrieksdynamo-upgrades. Dit is een veelvoorkomende en eenvoudige direct-bolt-on upgrade bij de oudere GM-trucks.

Welnu, uit mijn onderzoek (voornamelijk op oudere NASIOC-threads) bleek dat Subaru af fabriek in verschillende voertuigen dynamo's aanbood met ampèregroottes van 75, 90, 110 en 135. Misschien meer? De 135 ampère lijkt voornamelijk te zijn gebruikt op de 6-cilinders en is geen direct-bolt-on voor de EJ20-motoren (wat hier mijn toepassing is en niet de EJ25; ik neem aan dat dit ook van toepassing kan zijn op die?). Uit mijn onderzoek blijkt echter dat de 110 ampère fabrieksdynamo op de Impreza/WRX van de 2008-2014 generatie [GE, GH, etc.] achterwaarts compatibel is met het GD/GG-chassis.

Als zodanig, en tenzij iemand hier mij anders vertelt, zal ik in de nabije toekomst een 110 ampère unit kopen voor mijn '04. Het prijsverschil is verwaarloosbaar... een 75 of 90 ampère vervanging voor mij (ik weet niet welke ik nu heb) kost ongeveer $160 versus de 110 ampère gaat voor $220, beide ACDelco merken en zoals op RockAuto.

#24 ·
Ronde 2 van SEM Trim Black op de grille is suuuuuper goed geworden, na de aceton + 320-grit schuren op die probleemgebieden. Erg blij. Ik ben ook verrast hoe goed het rubberachtige mesh-middengedeelte verf heeft opgenomen... tot het punt dat mijn blauwe schilderstape ergerlijk aan is blijven plakken lol. Ik moet nu vervelend de overgebleven stukjes tape verwijderen, opnieuw beoordelen of ik nog een spray nodig heb, dan kan mijn "i"-badge erop.

#26 ·
Eindelijk de transmissievloeistof voor de 1e keer vervangen. De vorige eigenaar had dit duidelijk niet lang voordat ik hem kocht gedaan, want de vloeistof zag er goed uit. Magneet had, dacht ik, een behoorlijke hoeveelheid metaal erop, maar ik heb leren schakelen op dit ding lol. De OEM magnetische aftapplug was ook vervangen door een 17 mm boutkop ontwerp vs. mijn begrip is dat de fabriek er een T-60 torx bit was. Ik kreeg er ongeveer 3,5 liter uit en deed er 3 liter Subaru OEM 75W-90 versnellingsbakolie in (moet misschien nog een fles halen). Het verwijderen van de intercooler maakte het bijvullen veel gemakkelijker.

En ik heb een set oprijplaten gekocht... maakte dit enorm gemakkelijker dan het uitrollen van de krik en de bokken. Ben van plan ze veel vaker te gebruiken als ik kan.

#27 · (Edited)
Wat betekent dit?? Haha. Liep 16/16 DAM, daalde naar 0/16 bij het draaien en het bereiken van 3,x PSI boost. Geen FBK dat ik op dat moment merkte, toonde nog steeds 0. Auto uit en aan thuis en nog steeds op 0. Vreemd. Heb al 150 mijl niet getankt, zou niet denken dat het dat zou zijn. Oliepeil in orde. Duim, ha.