Subaru WRX Forum banner

What color should I paint my calipers, 4 piston brembo?

• Yellow caliper paint

Votes: 1 14%
  • Lime green (grabber green) engine enamel

• Neon yellow powdercoat, same color as sti calipers

Votes: 4 57%
  • Baby blue caliper paint

Votes: 0 0%
  • Delete my Brakes

21 - 40 of 47 Posts
Discussion starter · #21 ·
Leuk om te lezen! Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat op eBay gekeken. Ik sta op het punt om remklauwen te kopen. Ik heb moeite om onderscheid te maken tussen wat echt is en wat nep. Ik weet dat je eerder zei dat veel van de gereviseerde exemplaren namaak zijn, is er een manier om dat te zien? Ik denk dat ik niet genoeg weet om te weten wat een goede deal is en wat niet.
Een heleboel dingen om op te letten. Autozone, o'reilly, powerstop en alle verkopers op rockauto gebruiken namaak. Bijna alle "gereviseerde" remklauwen van grote merken zijn nieuwe namaakgietstukken. En dat is begrijpelijk, een groot bedrijf zal het moeilijk hebben met QC op revisie van gebruikte remklauwen.

Op eBay-foto's zijn er een paar dingen om op te letten, vergelijk ze met de foto's van de gedemonteerde remklauw in dit bericht of elders:
  • Verhoogde Brembo-letters op de achterkant van de remklauwen. Namaak heeft ofwel niets of verzonken letters.
  • Verhoogde onderdeelnummers aan de binnenkant van elke remklauw.
  • Roestvrijstalen padgeleiders met torx-schroefkoppen, namaak heeft soms philips-koppen, maar de meeste hebben de juiste koppen.
  • Inkepingen voor het verwijderen van stofkappen bevinden zich in het midden.
  • Verhoogde lip rond zuigers gaat helemaal rond. Sommige namaak heeft een splitsing tussen zuigers.
  • Minder of dunnere steunen op namaak.
  • Montageboutdraden. Namaak heeft meestal betere kwaliteit geperste stalen draden of onbeschadigde lippen. De corrosiebescherming van Brembo is shit en de remklauwen zijn altijd gecorrodeerd en aangetast rond montagegaten.

Meestal is 500-600 voor goede gebruikte voorremklauwen met slechte lak de gangbare prijs. 800-1k voor alle 4 met cosmetische schade.

Remmen zijn voor watjes. Ik heb voor remverwijdering gestemd.

Discussion starter · #23 ·
Te veel moeite

Denk dat het Bugatti was die zei 'Ik maak mijn auto's om te gaan, niet om te stoppen', met een paar behoorlijk achterlijke kabelgestuurde trommelremmen achteraan alleen op supercars.

Discussion starter · #25 ·
kan ik uw mening over deze set krijgen?
Ziet eruit als een goede set, gebruikt maar niet beschadigd. Juiste prijs en absoluut echte Brembo's van STi.

Vraag de verkoper of een van de boutgaten beschadigd is - bevestigingsbouten, ontluchtingsschroeven of banjo-bouten. En of de zuigers vastzitten. Voor die prijs is het de moeite waard om een gok te wagen als de verkoper goede beoordelingen heeft.

kan ik uw mening over deze set krijgen?
Voordat u de trekker overhaalt, raad ik u aan het volgende te overwegen:

Brembo-remmen hebben 3-5x de onderhoudskosten van de OEM-glijdende remklauwen: remblokken en rotors zijn beide aanzienlijk duurder. Bovendien, tenzij u de auto echt tot de absolute limiet op een circuit rijdt (waar u 100% van de tijd met hoge snelheden op het gaspedaal of op de remmen staat), heeft u geen voordeel ten opzichte van de Brembo's, behalve de blingfactor. Er lijkt een misvatting te bestaan dat grotere remmen de auto "harder laten stoppen" of "sneller laten stoppen" - dit is aantoonbaar onjuist. De OEM-remmen activeren het ABS-systeem net als de Brembo's in een panieksituatie.

De Brembo's zullen het remgevoel enigszins verbeteren, maar zullen de pad knockback verhogen in vergelijking met de OEM-glijdende remklauwen. Misschien wilt u ook de STI-hoofdcilinder als deze anders is, zoals bij de oudere auto's. U zult ook de achterkant willen aanpakken om een goede rembalans te behouden, vooral als u de ophanging heeft verstevigd.

TL;DR -- Probeer eerst betere remblokken en vloeistof op de OEM-remmen te installeren en kijk of u dat leuk vindt. Als u absoluut die Brembo's moet hebben voor de blingfactor (vertrouw me, ik schaam u niet: Zax Bugeye "Shaggin' wagon" Build thread), zien die eruit als een redelijke prijs voor de voorkant. Vroeger waren ze ongeveer $ 1000 voor alle vier de take-offs.

Voordat je de trekker overhaalt, raad ik je aan het volgende te overwegen:

Brembo-remmen hebben 3-5x de onderhoudskosten van de OEM-glijdende remklauwen: remblokken en -schijven zijn beide aanzienlijk duurder. Bovendien, tenzij je de auto echt tot de absolute limiet op een circuit rijdt (waar je 100% van de tijd met hoge snelheden op het gaspedaal of de remmen staat), heeft het geen voordeel ten opzichte van de Brembo's, behalve de blingfactor. Er lijkt een misvatting te bestaan dat grotere remmen de auto "harder laten stoppen" of "sneller laten stoppen" - dit is aantoonbaar onjuist. De OEM-remmen activeren het ABS-systeem net zo goed als de Brembo's in een noodstopsituatie.

De Brembo's zullen het remgevoel enigszins verbeteren, maar de pad knockback verhogen in vergelijking met de OEM-glijdende remklauwen. Misschien wil je ook de STI-hoofdcilinder als deze anders is, zoals bij de oudere auto's. Je zult ook de achterkant willen aanpakken om een goede rembalans te behouden, vooral als je de ophanging hebt verstevigd.

TL;DR -- Probeer eerst betere remblokken en vloeistof op de OEM-remmen te installeren en kijk of je dat leuk vindt. Als je die Brembo's absoluut moet hebben voor de blingfactor (vertrouw me, ik schaam je niet: Zax Bugeye "Shaggin' wagon" Build thread), zien die eruit als een redelijke prijs voor de voorkant. Vroeger waren ze ongeveer $ 1000 voor alle vier de take-offs.
Ik waardeer het advies en ja, het is het laatste esthetische exterieur must-have stuk. Als ik naar mijn auto kijk, heb ik het gevoel dat het enige dat echt ontbreekt, de grote geschilderde remklauwen en een paar mooie geboorde of sleufvormige remschijven zijn.
Als ik langs een aangepaste auto rijd, vallen de remklauwen me altijd op.
Ik wilde gewoon de remblokken en SS-leidingen installeren die ik heb gekocht en dan uiteindelijk remklauwen krijgen, maar dat lijkt geldverspilling als ik niet naar mijn doel werk om mijn build te voltooien. Omdat ik er zeker van ben dat ik in de nabije toekomst remklauwen zal krijgen, is het niet logisch om remblokken of remleidingen te kopen die niet op STI-remklauwen passen.

Ziet eruit als een goede set, gebruikt maar niet beschadigd. Juiste prijs en zeker echte Brembo's van STi.

Vraag de verkoper of een van de boutgaten beschadigd is - bevestigingsbouten, ontluchtingsschroeven of banjo-bouten. En of de zuigers vastzitten. Voor die prijs is het de moeite waard om een gok te wagen als de verkoper goede beoordelingen heeft.
De verkoper zei dat geen van de boutgaten beschadigd is. Weet het echter niet zeker over de zuigers.

Discussion starter · #29 ·
De verkoper zei dat geen van de boutgaten beschadigd zijn. Niet zeker over de zuigers.
Vastgelopen of verroeste zuigers zijn zeldzaam. Ik zou zeggen dat dat zo goed is als je kunt krijgen voor een fatsoenlijke prijs.

Zorg er wel voor dat je reviseert met een OEM revisieset, crossover o-ringen en alle nieuwe bouten en hardware.

Discussion starter · #31 ·
Voordat je de trekker overhaalt, raad ik je aan het volgende te overwegen:

Brembo-remmen hebben 3-5x de onderhoudskosten van de OEM-remklauwen: remblokken en -schijven zijn beide aanzienlijk duurder. Bovendien, tenzij je de auto echt tot de absolute limiet op een circuit rijdt (waar je 100% van de tijd op het gaspedaal of de remmen staat bij hoge snelheden), heeft het geen voordeel ten opzichte van de Brembo's, behalve de blingfactor. Er lijkt een misvatting te bestaan dat grotere remmen de auto "harder laten stoppen" of "sneller laten stoppen" - dit is aantoonbaar onjuist. De OEM-remmen activeren het ABS-systeem net zo goed als de Brembo's in een noodstopsituatie.

De Brembo's zullen het remgevoel enigszins verbeteren, maar zullen de pad knockback verhogen in vergelijking met de OEM-remklauwen. Misschien wil je ook de STI-hoofdcilinder als deze anders is, zoals bij de oudere auto's. Je zult ook de achterkant willen aanpakken om een goede rembalans te behouden, vooral als je de ophanging hebt verstevigd.

TL;DR -- Probeer betere remblokken en vloeistof op de OEM-remmen te installeren en kijk of je dat leuk vindt. Als je die Brembo's absoluut moet hebben voor de blingfactor (vertrouw me, ik schaam je niet: Zax Bugeye "Shaggin' wagon" Build thread), zien die eruit als een redelijke prijs voor de voorkant. Vroeger waren ze ongeveer $ 1000 voor alle vier de take-offs.
Dat is gewoonweg onjuist voor standaardremmen. De remblokken en -schijven in standaardremmen zijn waardeloos. Ik kon op het rempedaal staan op een natte weg en ik kon hem niet met dezelfde snelheid laten vertragen als een Accord van 100.000 mijl met Autozone-remblokken en lekkende remslangen. Die remblokken hebben geen kans op drempelremmen op droge wegen en soms lukt het zelfs niet in stilstaand water. De schijven gingen binnen 10.000 mijl kapot met kromtrekken en groeven. Nieuwe OEM-schijven en -remblokken en tegelijkertijd gespoeld. Geen verschil.

Brembo-onderdelen zijn duurder, maar niet 3-5x. Premium rrotors (EBC/Brembo) kosten $ 80 - $ 120 per hoek, 60-70 voor acdelco/wagner. Goede remblokken kosten 70 - 90 per as voor Akebono/Stoptech-wegremblokken. Misschien 120-150 voor iets betere weg-/autox-remblokken. Goede remblokken en -schijven voor schuifregelaars zijn toch de helft tot 2/3e van die kosten.

Hoofdcilinder is hetzelfde voor beide op VA.

Rembalans: één stap agressievere remblokken achter. Akebono asp1001 aan de voorkant + ebc redstuff op achterste schuifregelaars werkten extreem goed voor mij in autox en een paar trackdagen op Harris Hill.

Dat is gewoonweg onjuist voor standaard remmen. De remblokken en schijven in standaard remmen zijn waardeloos. Ik kon op het rempedaal staan op een natte weg en ik kreeg hem niet zo snel tot stilstand als een Accord van 100.000 mijl met Autozone remblokken en lekkende remslangen. Die remblokken hebben geen enkele kans om drempelremmen toe te passen op droge wegen en soms lukt het zelfs niet in stilstaand water. De schijven gingen na 10.000 mijl kapot met kromtrekken en groeven. Nieuwe OEM schijven en blokken en tegelijkertijd gespoeld. Geen verschil.
U hebt mijn opmerking verkeerd gelezen.

Ik vergeleek de OEM zweefzadelremklauwen met een goede set remblokken. De OEM remblokken op de standaard STI Brembo's waren trouwens ook waardeloos. Een van de populaire publieke publicaties zette de 2015 STI remblokken op het circuit in brand, voor zover ik me herinner.

Also zax what’s pad knockback? I really would like to do some autox with my car as well

Het komt vaker voor bij remklauwen met vaste zuigers. Zwevende rotors kunnen knockback aanzienlijk verminderen tegen hogere kosten.

Remmen zijn niet zo kritisch in AutoX in vergelijking met HPDE.

Discussion starter · #34 ·
Je hebt mijn opmerking verkeerd gelezen.

Ik vergeleek de OEM-schuifremklauwen met een goede set remblokken. De OEM-remblokken op de standaard STI Brembo's waren trouwens ook shit. Een van de populaire openbare publicaties zette de 2015 STI-remblokken op het circuit in brand, voor zover ik me herinner.
Ja, mijn fout. In theorie kunnen de schuifregelaars drempelremmen uitvoeren.

De standaard brembo's hebben geen knockback op de weg of in autox. Persoonlijk heb ik het niet gevoeld op trackdagen/hdpe, maar ik heb klachten gehoord van andere wrx-rijders die de stoepranden agressief gebruiken, ik vermijd het volledig.

Uw onderdelenlijst is trouwens geweldig, een enorme hulp bij het herbouwen hiervan. Ik heb een paar vragen, hoeveel remklauw O-ringen moeten er gekocht worden? Het lijkt erop dat ze in een set komen. Hoeveel schijfremklauw bouten in totaal? Beperken de achterplaten de grootte van de rotor die u kunt installeren? Of passen de voorkanten op een STI-rotor?

Discussion starter · #37 ·
450 is een goede deal. Crossover o-ringen worden verkocht als een set van 2, genoeg voor 2 remklauwen. Hetzelfde geldt voor rotors, remblokken, oem revisieset en centric's remhardware die als een set voor één as worden verkocht.

4x montagebouten, 2x slang banjo bouten en 4x crush ringen voor één as.

Voorste ankerplaten zijn groot genoeg om STi 326mm rotors te accommoderen. Achterste ankerplaten moeten worden verwijderd en vervangen voor STi rotors, wat een enorme klus is dankzij het verwijderen van de trommelremassemblage en wielnaven.

Doe een nitril handschoen of een dikke plastic zak op het remvloeistofreservoir en sluit het deksel erover. Dat minimaliseert het vloeistofverlies. Je hebt ongeveer 4 flessen subaru remvloeistof nodig om de nieuwe remklauwen en de achterremmen te vullen en te ontluchten.

Fastwrx heeft eigenlijk nogal wat van de revisieonderdelen en aangezien de verzendkosten meer bedragen dan de crossover-ringen, dacht ik dat ik zoveel mogelijk items van hen zou halen. Met uitzondering van de OEM-revisieset, die ik nog steeds van Subaru haal, ook al is die goedkoper bij fastwrx.

Is er een reden dat je voor OEM-stijl rotors bent gegaan in plaats van sleuven, behalve de prijs natuurlijk? Ik neig naar de DBA 4000-serie rotors met sleuven. Ik vind de manier waarop ze eruitzien erg mooi, ik weet zeker dat ik de sleufventilatie niet nodig heb, het is meer een esthetische kwestie. Ik gok dat de meeste rotors op dit moment vergelijkbare remmogelijkheden hebben.

Discussion starter · #39 ·
Het primaire koelmechanisme voor schijven is radiale luchtstroom. De ventilatieopeningen tussen beide zijden van de schijf werken als een waaier en het ontwerp van de schoepen of pilaren bepaalt de luchtstroom en warmteoverdracht bij verschillende snelheden. De meeste fabrikanten geven geen gegevens vrij, maar EBC heeft een goede reputatie voor pilaarontwerp, net als Akebono, Wilwood, Alcon, ATE, APRacing en Brembo.

Cross-drilled rotors are a joke, crack and rust easily, a hangover from the asbestos brake pad days. Slotted is fine for cleaning the pads but not necessary and any interruptions in the surface reduce rotor strength. Rotor quality is mainly metallurgy, casting quality, coating on interior vanes and machining accuracy. EBC rotors after 15k miles, autox, track days, etc. have a glass-smooth surface. Stock rotors looked like a banshee had scraped them after 5k miles on road.

The primary cooling mechanism for rotors is radial airflow. The vents between both sides of disc act like a blower impeller and the design of vanes or pillars determines airflow and heat transfer at different speeds. Most mfrs don't release data but EBC has a good reputation for pillar design, as do Akebono, Wilwood, Alcon, ATE, APRacing and Brembo.
Ik wist dat boren uit de gratie was geraakt, maar ik heb de interpretaties in contact met sleuven nooit overwogen. EBC stond op de tweede plaats op mijn lijst (ziet er naar mijn mening gewoon niet zo cool uit)
Ik merkte dat je DBA niet hebt vermeld. Ik dacht dat ze een van de duurdere merken waren. Is die reputatie van functionaliteit?

21 - 40 of 47 Posts