Hé jongens, ik heb een versterker en subwoofer in mijn premium 2023 geïnstalleerd. Ik zag er niet veel over, dus ik dacht dat ik wat foto's zou maken en ze zou uploaden. Ik heb een stereo harnas besteld zodat ik niet in de fabrieksbedrading hoefde te tappen. Ook heb ik een kleine luidsprekerkabel naar RCA Jack signaal converter geprobeerd. (Meestal gebruik ik een dsp, maar ik wilde het proberen voor de eenvoud). Ik heb het allemaal in een kabelboom gedaan en alles afgeplakt zodat ik alleen de remote draad hoefde te krimpen. Ik heb de versterker voedingsdraad door de firewall aan de bestuurderskant geleid. Als je omhoog kijkt naar links onder het dashboard, is er een kleine uitsparing in het schuim/isolatie. Er zit een witte plastic doorvoertule een paar centimeter omhoog en links daarvan. Verwijder de zijbekleding en een paar tapijtschroeven en je kunt het schuim/isolatie een beetje losmaken en je hand erachter steken. Draai aan de buitenkant je wiel een beetje om meer toegang te krijgen tot de wielkastbekleding, gebruik een kleine schroevendraaier of bit in de hand en verwijder de achterste helft en de middelste schroeven/snap-ins. Trek de voering terug om de bovenste spatbord in de buurt van de bestuurder bloot te leggen. Je zult voorzichtig de buitenste plastic spatbordbekleding terug moeten wrikken om de voering eruit te halen en vice versa. Wees voorzichtig bij het trekken, want je wilt niet veel van de dubbelzijdige tape lostrekken, en alleen in de buurt van de bodem, twee snaps, misschien. Er is een witte snap-in doorvoertule waar je bij kunt. Het is lastig, maar je kunt de lipjes samendrukken en hem erin duwen. Boor hem dan en klik hem terug met de draad op zijn plaats, ik gebruikte een kleine boor, daarna een stappenboor omdat het onhandig is om vast te houden en het strak moest zitten, wilde geen lekken. Doe er dan een kabelboom omheen, loop langs de binnenste spatbord en naar de accu. Het bovenste plastic stuk boven het spatbord komt eraf met 3 push-ins en geeft je de toegang die je nodig hebt. Ik heb ook de versterkerdraad losjes vastgezet met tie-wraps aan de plek waar de kabel van de motorkapvergrendeling wordt ondersteund. Helemaal niet strak, gewoon iets om te voorkomen dat het rondfladdert. Om bij de stereo te komen, heb ik de zijbekleding van het dashboard aan de passagierskant verwijderd. Dan pak je het dashboard rond de ac-ventilatieopening en wrik je het naar buiten, een beetje richting de middenconsole tot het eruit springt. Schuif het dan een beetje naar links voor 2 lipjes en het komt los. Radio trim, trek aan beide kanten nadat je 2 schroeven hebt verwijderd die je zult zien. Wees ervan bewust dat de kilometerteller ook losgekoppeld moet worden. Dan nog 4 schroeven voor de headunit en voilà. Ik heb het bovenste deel van de stereo losgeklikt, 6 draden, denk ik, om de headunit te laten zakken en toegang te krijgen tot de onderste achterkant. Er is genoeg werkruimte vanaf daar. Voedings- en remote langs de bestuurderskant en RCA-aansluitingen en reserve luidsprekerkabel omdat ik daar aan de passagierskant was. Ik heb de basregelaar van onder de dorpel van de achterdeur naar de beugel onder de stoel geleid en toen de draad achter de middenconsole gestoken. Ik hoop dat dit helpt, en als er vragen zijn, laat het me weten!