Subaru WRX Forum banner

2022 WRX Reserveband VS

23K views 51 replies 20 participants last post by  JJay03  
#1 ·
Zoals velen van jullie weten, worden WRX'en die in de Verenigde Staten worden verkocht, niet geleverd met een reserveband. Hier is wat informatie over mijn proces om dit op te lossen.

ONDERDELEN

1.) Reserveband C25WT (Modern Spare) $418,75
2.) Reservebandbout 901720002 (Subaru) $7,50
3.) Reservebandring 97047FG000 (Subaru) $3
4.) Een of andere reservevorm/kleine tas

PROCES

1. De band past perfect in de reserveband (moet hem ondersteboven plaatsen). Vastzetten met bovenstaande onderdelen.
Ook omdat dit een universele velg is, heb ik de gaten op de velg gemarkeerd, zodat ik weet welke de juiste zijn. Wil dat niet 's nachts op een drukke snelweg uitzoeken.

2. De zwarte piepschuimvuller scoren zodat hij bovenop de band past (zie foto's). Na het scoren gebruikte ik een scherp fileermes om het bovenste gedeelte te scheiden.

3. Ik plaatste de krik in een zwarte tas die tussen de band en de velg past. En toen vulde ik de leegte met wat extra schuim.

Geen problemen met het vrijmaken van de remklauwen en hij kan voor of achter worden gebruikt. De auto lijkt iets stiller en misschien iets evenwichtiger met die extra 40 pond daar achterin. Het is een beetje duur, maar ik vind het fijn om de zekerheid te hebben dat er een echte reserveband bij me is op mijn reizen.

Ik hoop dat dit helpt.

Attachments

#2 ·
Ziet eruit als een solide oplossing. Ik ben een iets andere weg ingeslagen. Ik heb een reservewiel, wielschuim (krikhouder) en een schuimhoes besteld bij Subaru. Heb een goedkope all-season band in de Canadese reservemaat opgehaald. Ik heb onderdeelnummers van Reddit gehaald, dus ik denk dat het allemaal zal werken, maar ik wacht met het plaatsen ervan totdat alles binnen is. Ik heb ~ $ 380 uitgegeven aan de bestelling.

#3 ·
Zoals velen van jullie weten, worden WRX'en die in de Verenigde Staten worden verkocht, niet geleverd met een reserveband. Hier is wat informatie over mijn proces om dit op te lossen.

ONDERDELEN

PROCES

1. De band past perfect in de reserveband (moet hem ondersteboven plaatsen). Bevestig met bovenstaande onderdelen.
Ook omdat dit een universele velg is, heb ik de gaten op de velg gemarkeerd, zodat ik weet welke de juiste zijn. Wil dat niet 's nachts op een drukke snelweg uitzoeken.

2. Maak de zwarte piepschuimvuller in zodat hij bovenop de band past (zie foto's). Na het scoren gebruikte ik een scherp fileermes om het bovenste gedeelte te scheiden.

3. Ik plaatste de krik in een zwarte tas die tussen de band en de velg past. En toen vulde ik de leegte met wat extra vorm.

Geen problemen met het vrijmaken van de remklauwen en hij kan voor of achter worden gebruikt. De auto lijkt wat stiller en misschien wat evenwichtiger met die extra 40 pond daar achterin. Het is een beetje kostbaar, maar ik vind het fijn om de gemoedsrust te hebben dat er een echte reserveband bij me is op mijn reizen.

Ik hoop dat dit helpt.

ONDERDELEN

PROCES

1. De band past perfect in de reserveband (moet hem ondersteboven plaatsen). Bevestig met bovenstaande onderdelen.

2. Maak de zwarte piepschuimvuller in zodat hij bovenop de band past (zie foto's). Na het scoren gebruikte ik een scherp fileermes om het bovenste gedeelte te scheiden.

3. Ik plaatste de krik in een zwarte tas die tussen de band en de velg past. En toen vulde ik de leegte met wat extra vorm.

Geen problemen met het vrijmaken van de remklauwen en hij kan voor of achter worden gebruikt. De auto lijkt wat stiller en misschien wat evenwichtiger met die extra 40 pond daar achterin. Het is een beetje kostbaar, maar ik vind het fijn om de gemoedsrust te hebben dat er een echte reserveband bij me is op mijn reizen.

Ik hoop dat dit helpt.
Geweldig werk, bedankt!

#5 ·
Past er een reservewiel van volledige grootte in als je al het schuim eruit haalt?
Omdat ik er geen heb om te proberen, weet ik het niet zeker. Ik gok dat een reservewiel van volledige grootte niet gelijk komt met de bodem van de reservewielruimte van de kofferbak en dat je een langere M8-bout nodig hebt om het in het schroefdraadgat te bevestigen (misschien 20 centimeter/7,87 inch). En dan moet je zonder piepschuim uitzoeken hoe je de krik en ander gereedschap veilig kunt opbergen.

#6 ·
Ik heb bijna dezelfde opstelling. Ging naar de lokale autosloop, haalde een ring en bout uit een Hawkeye-stationwagen, haalde de ronde schuimen gereedschapshouder uit een Forester uit 2014 en haalde de band en velg van Modern Spare. Ik heb ook een set naafringen gekocht om de band op de boring te centreren als ik hem ooit moet gebruiken.

Attachments

#7 ·
Ik heb bijna dezelfde opstelling. Ging naar de lokale autosloop, haalde een ring en bout uit een Hawkeye-stationwagen, haalde de ronde schuimen gereedschapshouder uit een Forester uit 2014 en haalde de band en het wiel van Modern Spare.
Ik heb ook een set naafcentrische ringen gekocht om de band op de boring te centreren als ik hem ooit moet gebruiken.
Hoe vind je zo gemakkelijk een Hawkeye-stationwagen? De meeste lokale werven hebben zelden Subarus, en als ze die hebben, zijn het Crosstreks/Foresters van een later model met schade.

#10 ·
Ik ben van plan om een ​​plugkit mee te nemen. Ik rijd al jaren motor zonder reserveband en ik heb een paar lekke banden gehad, net als anderen met wie ik heb gereden. Met een plugkit ben je snel weer op weg. Het enige wat het niet repareert, is als een groot voorwerp je band doorsnijdt. Maar dat is me nog nooit overkomen. Elke lekke band die ik ooit heb gehad, was een spijker of schroef in de band en die liep na verloop van tijd langzaam leeg.

#11 ·
Ik ben van plan een plugkit mee te nemen. Ik rijd al jaren motorfiets zonder reserveband en ik heb een paar lekke banden gehad, net als anderen met wie ik heb gereden. Met een plugkit ben je snel weer op weg. Het enige wat het niet repareert, is als een groot voorwerp je band doorsnijdt. Maar dat is me nog nooit overkomen. Elke lekke band die ik ooit heb gehad, was een spijker of schroef in de band en die liep langzaam leeg.
Dat is een optie, maar hier in Michigan (vooral in de lente) hebben we een paar behoorlijk grote kuilen die de zijwand kunnen beschadigen (en dat is al gebeurd).

#17 ·
U kunt het wiel bestellen en uw eigen band kopen. 205/50R17 is de specificatie voor de reserveband volgens de handleiding. Dit is wat ik bij Subaru heb besteld. Merk op dat u ook de schroefhouder voor de reserveband nodig heeft. Ik had er al een in een onderdelenlade liggen (zie OP voor onderdeelnummers).
28151VC000​
Wiel (Reserve 17X7J, 17X7J, Zwart)
95086FL02A​
Spacer Vloer, Midden. (Achter)
97035FJ050​
Krikhouder.
Het schuim (vloerspacer) was niet de juiste (zag eruit alsof het in een donut zou passen, niet in de bijna volledige reserveband), dus ik moest er stukken afsnijden om het passend te maken. Niet zo netjes als ik wilde, maar het is goed gelukt.

#20 ·
U kunt het wiel bestellen en uw eigen band kopen. 205/50R17 is de reserveband specificatie volgens de handleiding. Hier is wat ik bij Subaru heb besteld. Merk op dat u ook de schroef in de houder van de reserveband nodig heeft. Ik had er al een in een onderdelenlade liggen (zie OP voor onderdeelnummers).

28151VC000​
Wiel (Reserve 17X7J, 17X7J, Zwart)
95086FL02A​
Spacer Vloer, Midden. (Achter)
97035FJ050​
Krikhouder.

Het schuim (vloerspacer) was niet de juiste (zag eruit alsof het in een donut zou passen, niet in de bijna volledige reserveband), dus ik moest er stukken afsnijden om het te laten passen. Niet zo netjes als ik wilde, maar het is goed gekomen.
Wilt u alstublieft een paar foto's en een beschrijving plaatsen van waar u heeft gesneden?

#18 ·
Ik heb deze besteld bij Discount Tire direct. Ruim onder de $200 verzonden en gemonteerd. Ze hebben zelfs de centreerringen meegeleverd die ik wilde. Dit is een gewone band, geen reserveband of beperkt gebruik. Een stalen velg af fabriek en de montagekosten waren de extra $100 niet waard. Zou er over een paar dagen moeten zijn en ik zal een testmontage doen.

#19 ·
Ik heb deze besteld bij Discount Tire direct. Ruim onder de $200 verzonden en gemonteerd. Ze bevatten zelfs de centreerringen die ik wilde. Dit is een gewone band, geen ruimtebesparende of beperkte gebruik. Een stalen velg van de fabriek en de arbeid waren de extra $100 niet waard. Zou er over een paar dagen moeten zijn en ik zal een test doen.
View attachment 335116
Nieuws over de pasvorm?

#26 ·
#28 ·
Die 205/45 R17 reserveband zal uw aandrijflijn ernstig beschadigen als deze op iets anders dan een basismodel WRX wordt gebruikt. Als u hem toch moet gebruiken, zou ik hem alleen achter op de auto plaatsen en hem uw achterdifferentieel laten opblazen in plaats van uw transmissie. Zelfs achteraan kan hij nog steeds de transmissie beschadigen.

#29 ·
Die 205/45 R17 reserveband gaat uw aandrijflijn ernstig beschadigen als deze wordt gebruikt op iets anders dan een basismodel WRX. Als u hem moet gebruiken, zou ik hem alleen achter op de auto plaatsen en hem uw achterdifferentieel laten verscheuren in plaats van uw transmissie. Zelfs achterin kan hij de transmissie nog steeds beschadigen.
205/50 R17 is de fabrieksgrootte voor reservebanden. Niet ideaal maar oké van afrit tot bandenwinkel.

Achterdifferentieel is nog nooit het probleem geweest, het kan verkeerd afgestemde banden een tijdje verdragen. Center diff heeft een viskeuze koppeling die inschakelt en opwarmt bij snelheidsverschil tussen de assen. Uiteindelijk zal het falen, meestal open wat alleen de bochtenprestaties vermindert. In zeer zeldzame gevallen verslechtert de vloeistof genoeg om te stollen en dan moet u deze vervangen.

Edit: De dramatische video's van rook die uit de transmissie komt, komen niet door een diameterverschil van 1-2%, maar door domme dingen zoals burn-outs of slepen met één as op de grond.

#32 ·
Als iemand de Canadese schuimrubberen afstandhouder (95086FL210) wil bestellen via parts.subaru.com, zou ik aanraden om het VIN-nummer van uw auto niet in het bestelformulier te zetten. Ik heb uit gewoonte mijn VIN-nummer in het bestelformulier gezet en de dealer had de brutaliteit om mijn bestelling te annuleren omdat het "niet het juiste onderdeel voor mijn auto" is, en vertelde me dat ik in plaats daarvan het Amerikaanse onderdeelnummer moest bestellen. Het lijkt erop dat dealers nooit ophouden met het vinden van nieuwe manieren om me te irriteren.

#33 ·
Ik heb de bestelling opnieuw geplaatst nadat ik de dealer expliciet had verteld dat dit het onderdeel is dat ik wilde. De dealer belde me uiteindelijk terug en zei dat SoA hen het onderdeel niet zou laten bestellen omdat het een Canadees onderdeel is. Heeft iemand anders dit probleem ervaren? Ik ga het proberen bij een andere lokale dealer in de buurt, maar dit is erg frustrerend omdat ik de bestelling die ik vorige maand bij een Canadese dealer had geplaatst net had geannuleerd.

#34 ·
Ik heb de bestelling opnieuw geplaatst nadat ik de dealer expliciet had verteld dat dit het onderdeel is dat ik wilde. De dealer belde me uiteindelijk terug en zei dat SoA hen het onderdeel niet zou laten bestellen omdat het een Canadees onderdeel is. Heeft iemand anders dit probleem ervaren? Ik ga het proberen bij een andere lokale dealer in de buurt, maar dit is erg frustrerend omdat ik de bestelling die ik vorige maand bij een Canadese dealer had geplaatst net had geannuleerd.
Besteld via de website van de lokale dealers. De status is Bestelling ontvangen en het onderdeel staat vermeld als In bestelling.

#38 ·
Ik heb net het Modern Spare banden/wiel pakket gekregen. Ziet eruit als een mooi alternatief voor een stalen wiel, hoewel het een beetje prijzig was na verzending en dergelijke. De mijne kwam bekrast/beschadigd aan, dus niet zo onder de indruk als ik had moeten zijn.
Ik zou klagen, voor die prijs zou het als nieuw moeten zijn en niet beschadigd. Een kleine creditering zou eerlijk zijn.

#41 ·
Ter info, ik heb een 2022 wrx limited met de 18" wielen. Ik koos voor de kortingsbandenoptie en hij past op de auto (achterwiel getest) en in de kofferbak, $230 out the door. Band SENTURYUHP215 /50 R17 95W XL BSW Artikel #11237 Wiel LIQUID METALATOM17 X7 5-114.30 38 BKGLXX Artikel #49027
Heb je de wielmontageset gekocht? De website van Discount Tire zegt dat de originele OEM-wielmoeren niet werken met aftermarket-wielen.

#43 ·
Zoals velen van jullie weten, worden WRX's die in de Verenigde Staten worden verkocht, niet geleverd met een reservewiel. Hier is wat informatie over mijn proces om dit op te lossen.

ONDERDELEN

PROCES

1. De band past perfect in de reserveband (moet hem ondersteboven plaatsen). Beveilig met bovenstaande onderdelen.
Omdat dit een universele velg is, heb ik de gaten op de velg gemarkeerd, zodat ik weet welke de juiste zijn. Wil dat niet 's nachts op een drukke snelweg uitzoeken.

2. Kerf de zwarte piepschuimvuller zodat deze bovenop de band past (zie foto's). Na het inkerven heb ik een scherp fileermes gebruikt om het bovenste gedeelte te scheiden.

3. Ik plaatste de krik in een zwarte tas die tussen de band en de velg past. En toen vulde ik de leegte met wat extra schuim.

Geen problemen met het vrijmaken van de remklauwen en hij kan voor of achter worden gebruikt. De auto lijkt wat stiller en misschien wat evenwichtiger met die extra 40 pond achterin. Het is een beetje kostbaar, maar ik vind het fijn om de gemoedsrust te hebben dat er een echte reserveband bij me is op mijn reizen.

Ik hoop dat dit helpt.
Heel erg bedankt voor de bovenstaande informatie om het dilemma van "geen reserveband" voor mijn 2022 WRX Limited op te lossen - ik heb je instructies gevolgd en heb nu gemoedsrust elke keer dat ik erin rijd. :)
Gezien het extra gewicht aan de achterkant van de auto, vraag ik me nu af of ik de druk in de achterbanden moet verhogen van 32 psi naar 33 psi om overeen te komen met/in evenwicht te zijn met de 33 psi in de voorbanden. Heb je de achterbanden op 32 psi gelaten of verhoogd naar 33 psi?

#44 ·
Heel erg bedankt voor de bovenstaande informatie om het dilemma van "geen reserveband" voor mijn 2022 WRX Limited op te lossen - ik heb uw instructies gevolgd en heb nu gemoedsrust elke keer dat ik erin rijd. :)
Gezien het extra gewicht aan de achterkant van de auto, vraag ik me nu af of ik de druk in de achterbanden moet verhogen van 32 psi naar 33 psi om te matchen/in evenwicht te brengen met de 33 psi in de voorbanden. Heeft u de achterbanden op 32 psi gelaten of verhoogd naar 33 psi?
Ik ben teleurgesteld dat Subaru de reserveband op de WRX laat vallen. Dat gezegd hebbende, heeft iemand de bandenreparatieset gebruikt die aan eigenaren van de 2022 en nieuwere WRX-modellen is verstrekt? Zo ja, hoe gemakkelijk was het te gebruiken en heeft de reparatie u naar iemand gebracht die uw beschadigde band kon repareren of vervangen? Ik weet dat sommige andere fabrikanten ook zijn gestopt met het leveren van reservebanden in sommige modellen.

Het lijkt mij dat Subaru-dealers hun ongenoegen over deze beslissing zouden uiten. Subaru zou kunnen aanbieden om u een reserveband te verkopen en de reparatieset te elimineren. Ik zou betalen om de kennis te hebben dat ik een reserveband had als ik hem echt nodig had.

#52 ·
Ik moet de onderdeelnummers achterhalen om dit voor mijn TR te doen. Ik weet zeker dat de 17" de remmen niet vrijmaken. Ik vraag me af of het schuim en de andere onderdelen zullen werken. Ik probeer me te herinneren of mijn 21 STI een reservewiel had. Misschien moet ik er een bestellen.
Je wilt het reservewiel nooit voorop zetten, dus het hoeft alleen de achterste remklauw vrij te maken. Ik ben wel van plan om een 135/70/18 in de mijne te zetten.