Poor mans gold wheels (painting) - Page 6
+ Reply to Thread
Page 6 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast
Results 76 to 90 of 113

This is a discussion on Poor mans gold wheels (painting) within the Suspension & Wheels forums, part of the Tech & Modifying & General Repairs category; Originally Posted by Pactin I hope so, looks like I could fit my (fat) thigh in the front wheel gap. ...

  1. #76
    Wrinklechops
    Quote Originally Posted by Pactin View Post
    I hope so, looks like I could fit my (fat) thigh in the front wheel gap.
    Or a whole turkey

  2. Remove Advertisements
    ClubWRX.net
    Advertisements
     

  3. #77
    Registered User Abluewrx's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    28
    17s

  4. #78
    Registered User koogxone's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    The Best Coast
    Posts
    0
    Quote Originally Posted by Abluewrx View Post
    17s
    Foreal?
    -kyle
    bugeyemafia#126
    VF39'd, Bailey-tuned! 280.07whp 250.05wtq

  5. #79
    Registered User Abluewrx's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    28
    yeah haha. maybe the gap looks bigger cause the wheel is turned? idk lol

  6. #80
    Wrinklechops
    Quote Originally Posted by Abluewrx View Post
    yeah haha. maybe the gap looks bigger cause the wheel is turned? idk lol
    Maybe. If those are 17s then screw me sideways running through a forest

  7. #81
    Registered User Abluewrx's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    28
    yeah tehy are. i dont think they make those rims in 16. belive me, i get a whole bunch of **** from my friends for it not being lowered. i am soon just gotta get the money together. they say i drive a monster truck

  8. #82
    Registered User koogxone's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    The Best Coast
    Posts
    0
    Quote Originally Posted by Wrinklechops View Post
    Maybe. If those are 17s then screw me sideways running through a forest
    Quote Originally Posted by Abluewrx View Post
    yeah tehy are. i dont think they make those rims in 16. belive me, i get a whole bunch of **** from my friends for it not being lowered. i am soon just gotta get the money together. they say i drive a monster truck
    LOL. I dunno.. I believe that you believe you got 17s, but I don't think you'd have that much wheel gap with 17s down there.. try going on TireRack and superimposing these Kazeras on your car and see how it looks in comparison.
    -kyle
    bugeyemafia#126
    VF39'd, Bailey-tuned! 280.07whp 250.05wtq

  9. #83
    Registered User 5One's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    7
    me painted my advan RS from black to real black! while at it, me painted my calipers to gt3RS-orange



  10. #84
    Wrinklechops
    Quote Originally Posted by 5One View Post
    me painted my advan RS from black to real black! while at it, me painted my calipers to gt3RS-orange


    Now that looks sick. How did you do the calipers like that? And you were able to keep the Brembo logo... man, I want to do that. Thought about taking mine to a powder coating shop but I'm not sure if they would hold up to the heat?

  11. #85
    Pro Manscaper Mikie13's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Palmyra, NJ
    Posts
    21,203
    Quote Originally Posted by Wrinklechops View Post
    Now that looks sick. How did you do the calipers like that? And you were able to keep the Brembo logo... man, I want to do that. Thought about taking mine to a powder coating shop but I'm not sure if they would hold up to the heat?
    +1 Agreed that looks freakin awesome. Two of my favorite things in the world: The color Orange, and Brembos. Put the two together...I feel a little wiggle in the pants
    The Hawk-Eye Alliance #90|The Blobeye Syndicate #0|The Stink-Eye Mob #0|N.E.R.D. Founding Member & #3
    2012 Lightning Red WRX Sedan
    ProcessWest TMIC Cobb SF Intake w/airbox Invidia Catless Downpipe Invidia Q300 Catback Kartboy Short Shifter
    OpenSource tuned by: Matty @ WTF Tuning

  12. #86
    Registered User 5One's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    7
    the shop sand down the caliper n spray a hi-temp base coat before the top coat. the thin sticker logo was then put on. a final coat of clear lacquer for added shine & protection. its been a few months now, paint work still good other then abit dirty from brake dust but once hose down with brake cleaner, it shines again..
    Last edited by 5One; 12-18-2009 at 07:43 PM. Reason: pictures request

  13. #87
    Wrinklechops
    Quote Originally Posted by 5One View Post
    the shop sand down the caliper n spray a hi-temp base coat before the top coat. the thin sticker logo was then put on. a final coat of clear lacquer for added shine & protection. its been a few months now, paint work still good other then abit dirty from brake dust but once hose down with brake cleaner, it shines again..
    You should put the pictures of it back up. Those were sick.

  14. #88
    Registered User Crb03's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    southern cali
    Posts
    1,517
    bumping up a good DIY. doing my stockers this weekend
    "M3 drivers have no friends..." - Jeremy Clarkson

    "If something sounds too good to be true, it's best to shoot it to make sure" - Fiona Glenanne

  15. #89
    Registered User vttk_mig69's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Sheboygan, WI
    Posts
    527
    I did this last spring and im just keeping an eye on the paint to see how the salt and harsh wisconsin winter is gonna do to my paint job, they still look good as far as I can tell but I am gonna take them off and clean them up really good in spring and carfully check out how the paint held up.

  16. #90
    Registered User ggrodregez's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    1
    Has anyone used body filler on their wheels to fix a curbing?

+ Reply to Thread
Page 6 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast

Quick Reply Quick Reply

Register Now

Please enter the name by which you would like to log-in and be known on this site.
If you do not want to register, fill this field only and the name will be used as user name for your post.

Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Please enter a valid email address for yourself. We strongly suggest that you stay away from using aol, yahoo, msn, and hotmail accounts. Sometimes the mail server blocks the emails from our server. As a result you will not receive any notifications including the confirmation email.

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.


Posting Permissions

  • You may post new threads
  • You may post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •