G2 Caliper Paint
Results 1 to 11 of 11

This is a discussion on G2 Caliper Paint within the Exterior & Appearance forums, part of the Tech & Modifying & General Repairs category; Hi guys! So I decided to paint my calipers red. I used G2 Caliper Paint, you can find it in ...

  1. #1
    Registered User Romp's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    SoCal
    Posts
    58

    G2 Caliper Paint

    Hi guys!

    So I decided to paint my calipers red. I used G2 Caliper Paint, you can find it in many places.
    Basically just took the wheels off.
    Tape preparation for paint.
    1st coat.
    2nd coat on big areas.

    Here are the pics:




    pics was from phone so not all that great. p.s. idk why the images are sooo big.
    The paint was really nice, thick, and sticky. Turned out pretty good, I'm getting new wheels on Wednesday's and the red will be matching the lug nuts

  2. Remove Advertisements
    ClubWRX.net
    Advertisements
     

  3. #2
    Registered User UEDan's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Santa Ana, CA
    Posts
    1,073
    Can we get a shot with more car to see how it all blends in?

  4. #3
    Hell on Wheels Rodman's Avatar
    Join Date
    May 2012
    Location
    CT
    Posts
    233
    I Support ClubWRX
    Looks good
    Rod
    2014 WRX SWP Premium sedan
    Stink-Eye Mob #57
    "Just remember, with great power comes great responsibility" - rarrior

  5. #4
    Registered User Romp's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    SoCal
    Posts
    58
    Quote Originally Posted by UEDan View Post
    Can we get a shot with more car to see how it all blends in?
    hard to see cuz of the lighting, here are some pics with my new works though.





    still need those red lug nuts haha, was going to get the work-rs but they were too pink.

  6. #5
    Registered User
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    grand rapids mi
    Posts
    110
    love those rims. what are they??

  7. #6
    Registered User SoFloRex's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    West Palm Beach
    Posts
    129
    Calipers looks good man. I like those rims too!

  8. #7
    Registered User sjcurtis's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Selma, Alabama
    Posts
    850
    Looks good!!!! And nice ride!!!!!

  9. #8
    Registered User Romp's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    SoCal
    Posts
    58
    Quote Originally Posted by 12wrxphilly View Post
    love those rims. what are they??
    thanks
    work emotion cr ultimate 18x9.5 gts

  10. #9
    Registered User Ruh Roh's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Pottstown PA
    Posts
    3,229
    man your ballsy with taping..i took mine off, had blankets and everything taped up just so i wouldnt overspray lol
    Marky Mark
    2002 Stage 2.3 PSM Bugeye tuned by Matty at WTFtuning
    Bugeye Mafia #397, High Mileage Club, WTF Tuning Intern
    My bugeye build
    MinoskePhotography
    First Mods and other useful info!
    GM EBCS/ Hallman MBC Hybrid boost setup diagram

  11. #10
    Registered User 99pgpgt's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    251
    Quote Originally Posted by Ruh Roh View Post
    man your ballsy with taping..i took mine off, had blankets and everything taped up just so i wouldnt overspray lol
    G2 kits are brush on kits.

  12. #11
    Registered User Ruh Roh's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Pottstown PA
    Posts
    3,229
    Quote Originally Posted by 99pgpgt View Post
    G2 kits are brush on kits.

    that makes a little more sense lol.
    Marky Mark
    2002 Stage 2.3 PSM Bugeye tuned by Matty at WTFtuning
    Bugeye Mafia #397, High Mileage Club, WTF Tuning Intern
    My bugeye build
    MinoskePhotography
    First Mods and other useful info!
    GM EBCS/ Hallman MBC Hybrid boost setup diagram

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •