WTF is this thing?
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

This is a discussion on WTF is this thing? within the Everyday Impreza Talk forums, part of the Community - Meet other Enthusiasts category; I went looking at an 03 WRX today, and when I popped the hood, I saw this blue metal lid ...

  1. #1
    Registered User Aracheon's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Colorado
    Posts
    514

    WTF is this thing?

    I went looking at an 03 WRX today, and when I popped the hood, I saw this blue metal lid with Perrin's name and logo on it. WTF is this?








    Chris

    1999 Integra LS

    AIM: Aracheon

  2. Remove Advertisements
    ClubWRX.net
    Advertisements
     

  3. #2
    Registered User
    Join Date
    Oct 2002
    Location
    SoCal
    Posts
    7
    boost control solenoid cover

  4. #3
    Hammerdown Mod of Thunder josnroh's Avatar
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    oHIo
    Posts
    16,896
    I Support ClubWRX
    A nice blue anodized one.
    Joe/Flyin' Under The Radar
    The Legendary Hammerdown Wagon(sold)
    Bugeye Mafia #337
    2015 Buckeye Boxer WRX Lightning Red

  5. #4
    Registered User high on 02C's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Bay Area, CA
    Posts
    2,067
    dude if it has that cover you should definately buy the car!
    03 Wagon WRB

    My Mods/Pics

  6. #5
    Registered User BoostedBoxer's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    NOR*Cal
    Posts
    6,558
    dude where do they sell that? This is mine-
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails utecinsideoncar.jpg  
    My Car is 100% STOCK!
    Pics

    Originally posted by platano
    At 14???
    shoot , I'd hit it at current age, on roof of the car, with cousin driving , neighbor and town priest in the back seat, and that kid from "N.Korea" riding shotgun.

  7. #6
    Registered User Aracheon's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Colorado
    Posts
    514
    After being told it was indicative of an MBC, I went back to the dealership and went rooting around through the engine bay for it, and found nothing, so yeah, I'm guessing it's just the cover.

    This particular car has 28,800 miles on it, is an 03, and is being sold by Ehrlich Toyota in Greeley, Colorado for $23k.
    Chris

    1999 Integra LS

    AIM: Aracheon

  8. #7
    Registered User MJU1983's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Saint Louis, MO
    Posts
    2,589
    Originally posted by Aracheon
    After being told it was indicative of an MBC, I went back to the dealership and went rooting around through the engine bay for it, and found nothing, so yeah, I'm guessing it's just the cover.

    This particular car has 28,800 miles on it, is an 03, and is being sold by Ehrlich Toyota in Greeley, Colorado for $23k.
    Can anyone else say ripoff?

  9. #8
    Registered User high on 02C's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Bay Area, CA
    Posts
    2,067
    Originally posted by MJU1983
    Can anyone else say ripoff?
    ripoff like no other. I bought my car with 14 miles, yes 14 miles and fully loaded for 23,100. You, my friend, have been taken.
    03 Wagon WRB

    My Mods/Pics

  10. #9
    Registered User Aracheon's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Colorado
    Posts
    514
    Taken? Nah. I guess the salesman must have taken me for an idiot or something.
    Chris

    1999 Integra LS

    AIM: Aracheon

  11. #10
    Registered User rallymaniac's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Special Stage
    Posts
    2,833
    ripoff, big time.
    Straights are for fast cars...
    Turns are for fast drivers...
    Colin McRae

    My PHOTOGRAPHY

  12. #11
    Registered User Jack's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    North New Jersey, School at Susquehanna University in Pennsylvania (Rt 287, Rt 78, Rt 22, Rt 80)
    Posts
    1,070
    Can someone tell me where i can get one of those AS WELL as the clips...i kinda lost mine. Or do i really need it?

    THANKS
    -My name is Tom not Jack

    Check profile for mods

    "I wanted to put a bullet between the eyes of every panda that wouldn't screw to save its species" Fight Club

  13. #12
    Registered User high on 02C's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Bay Area, CA
    Posts
    2,067
    Originally posted by Jack
    Can someone tell me where i can get one of those AS WELL as the clips...i kinda lost mine. Or do i really need it?

    THANKS
    you'll only need one if you want some serious hp gains...
    03 Wagon WRB

    My Mods/Pics

  14. #13
    Banned sarcasmo's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Seattle, WA
    Posts
    1,637
    Originally posted by high on 02C
    you'll only need one if you want some serious hp gains...
    yeah...I hear they're not necessary until you start running over 22psi of boost.


    Seriously - I'd check the perrin website. You could probably email them and ask if they can point you in the direction of a dealer who carries them.

  15. #14
    Registered User Jack's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    North New Jersey, School at Susquehanna University in Pennsylvania (Rt 287, Rt 78, Rt 22, Rt 80)
    Posts
    1,070
    lol, i know they serve no hp gains but i dont want the wires to become damaged? Will it happen if idont get a cover for those wires.

    I took it off for the weight reducation
    -My name is Tom not Jack

    Check profile for mods

    "I wanted to put a bullet between the eyes of every panda that wouldn't screw to save its species" Fight Club

  16. #15
    Registered User EvilCerealBoX's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    ATX
    Posts
    2,427
    Originally posted by Jack
    lol, i know they serve no hp gains but i dont want the wires to become damaged? Will it happen if idont get a cover for those wires.

    I took it off for the weight reducation

    yeah but because of its flat surface, it serves its aerodynamics purpose

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •